Jacov Sobovitz-Universitatea din Ierusalim, Israel, Yasser Abu Ras-College of Sakhnin, Israel
Data: 26.07.2021
Interval orar: 16.00-20.00
Susținut de: PROF. JACOV SOBOVITZ, PROF. YASSER ABU RAS
Facilitator/traducător: PROF. JACOV SOBOVITZ
Participanți: 21 experți proiect PROF
Platforma facilitatoare: ZOOM
Scopul webinar-ului: prezentarea sistemului
actual de formare al mentorilor din Israel și analiza comparativă cu
sistemul românesc de pregătire al profesorilor mentori.
Prezentarea s-a realizat interactiv pe bază de suport intuitiv (PPT),
oferindu-se detalii cu privire la:
• cine poată să fie mentor în Israel și care sunt
condițiile de a accede la funcția de mentor în Israel;
• organizarea procesului de mentorat (timp de 2 ani se
acordă mentorat de inserție profesională pentru debutanți și se
organizează mentorat pentru managerii școlari în școala de directori a
Universității din Ierusalim );
• desfășurarea procesului de mentorat:
• mentorul veghează
ca persoana mentorată-mentee să nu facă greșeli în predare, au loc
monitorizări permanente și evaluări/anuale;
• mentorul va decide la finalul
stagiului/perioadei de mentorat de 2 ani dacă mentee poate preda/nu, dacă
mai are nevoie de mentorat, iar deciziile se iau în funcție de evoluția
fiecărui viitor profesor în parte;
• viitorii directori sunt pregătitți să conducă
școala insistându-se pe pregătirea lor pedagogică, cât și managerială
(prezentarea planului de muncă managerial).
În cadrul webinarului, participanții au participat la dezbatere și au fost
lansate următoarele întrebări:
• Cum continuă procesul de mentorat după inserția
profesorilor mentorați în sistemul educațional?
• De ce stimulente beneficiază profesorii mentori în
cadrul procesului de mentorat? Sunt degrevați de un număr de ore? Sunt
plătiți pentru activitatea de mentorat?
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”