Data: 18.10.2021
Interval orar: 16.00 - 20.00
Susținut de: formator MANUEL PESTANO PEREZ, profesor la Universitatea Isabel I și director al Departamentului Educațional al Parcului Tehnologic, Insulele Canare, Spania
Facilitator/traducător: lect. univ. dr. Maria Cristina POPA
Participanți: experți proiect PROF
Platforma facilitatoare: GOOGLE MEET
Tema webinar-ului: Importanța persoanei în procesul de mentorat
Scopul webinar-ului: prezentarea sistemului actual de formare al mentorilor din Insulele Canare, Spania
- Prezentarea s-a realizat interactiv pe bază de
suport intuitiv (power point);
- S-au oferit clarificări conceptuale privind
procesul de mentorat (mentoring) și s-a subliniat că acesta este
personalizat pentru a potența individualitatea și dezvoltarea continuă a
fiecărei persoane mentorate într-un mediu fertil;
- S-au oferit explicații cu privire la importanța
formării mentorilor în progresul tehnologic și inovație (inteligență
artificială, e-learning, MOOC, profesiile viitorului etc.);
- Mentorul este un partener continuu pentru
persoana mentorată, nu îl părăsește și este o punte de legătură între
Universitatea și societate;
- Mentorul trebuie să cunoască realitatea externă,
piața muncii cu indicele de angajabilitate, să fie un
investigator, cercetător al acesteia pentru personalizarea mentoratului
cu informații directe din piața muncii;
- Mentorul caută să conducă persoana mentorată spre
nivelul maxim de autonomie și autoînvățare;
- Ideea fundamentală este aceea de a oferi
persoanei mentorate un mediu fertil, pentru a-și dezvolta propria
capacitate;
- Empatia și asertivitatea sunt, de asemenea,
esențiale în acest proces;
- Mentorii au datoria și obligația să își dezvolte
competențe relevante pentru utilizarea tehnologiei, pentru a rămâne în
pas cu lumea, pentru că profesorii mentorați vor utiliza intens
tehnologia în munca didactică. Tehnopedagogia este ingineria pedagogică
necesară pentru educația din prezent și viitor;
- În acest proces cooperarea exponențială este
cheia spre succes, competiția trebuie înlocuită cu cooperarea;
- Mentorul rămâne în exercițiu continuu de
mentorat, asimilând cunoștințe de actualitate din realitatea externă;
- S-a prezentat proiectul InFuture, un important
laborator de idei și s-a explicat cum funcționează procesul de mentorat
ca sprijin pentru inovație (10 ore de formare on line, 30 ore co-working
local și de tematică și monitorizare individualizată);
- În procesului de mentorat, mentorul parcurge
următoarele faze: branding personal, competențe de conducere, inovație
și creativitate, transformare digitală, strategie de marketing;
În cadrul webinarului, participanții s-au lansat
următoarele întrebări:
- Cât de importantă este dimensiunea
umană în cadrul procesului de mentorat?
- Cum monitorizează mentorul persoana mentorată pe
traseul dezvoltării sale profesionale?