Giovanni Moretti-Universitatea Roma Tre, Italia Bianca Briceag-Universitatea Roma Tre, Italia
Data: 08.07.2021
Interval orar: 16.00-20.00
Susținut de: PROF. UNIV. DR. GIOVANNI MORETTI-UNIVERSITATEA
ROMA TRE, ITALIA
Facilitator/traducător: Dr. BIANCA BRICEAG-UNIVERSITATEA
ROMA TRE, ITALIA
Participanți: experți proiect PROF
Platforma facilitatoare: GOOGLE MEET
Scopul webinar-ului: prezentarea sistemului actual de
formare al mentorilor din Italia și analiza comparativă cu sistemul românesc
de pregătire al profesorilor mentori
Prezentarea s-a realizat interactiv pe bază de suport intuitiv (PPT), oferindu-se detalii cu privire la:
Formare inițială și formare continuă
La sfârșitul perioadei de formare inițială, perioada de inserție în
școală și în clasă, în special în primul an (faza de inducție), reprezintă
o fază critică în cariera cadrelor didactice. Această perioadă este uneori
o cauză a stresului, epuizării și abandonului (Fantilli &McDougall,
2009; Buchanan et al., 2013; Harfitt, 2015; Biagioli, 2015). Prin urmare,
este esențială o coordonare între formarea inițială și formarea continuă.
Tutorat și mentorat
La nivel internațional, începând cu anii optzeci, în sistemele de învățământ
au fost introduse diverse inițiative de tutorat și mentorat care vizează:
Tutoratul în Italia
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”