Obiective

I. Obiective principale

(OP1) elaborarea mecanismului preferinței adaptive de integrare a informației disponibile în piață

Relevanța în cadrul proiectului: acest obiectiv reprezintă nucleul cercetării, deoarece propune o soluție pentru o problemă încă nerezolvată satisfăcător nici în AMH, ca să nu mai vorbim despre EMH – mecanismul prin care informația disponibilă este integrată de piață, mecanism bazat pe conceptul de preferință adaptivă;

(OP2) elaborarea modelului (logic și cantitativ) al co-evoluției preț-informație-preferință (mod. PIP)

Relevanța în cadrul proiectului: este obiectivul care fundamentează, dincolo de AMH, procesul co-evolutiv care caracterizează, în background, emergența și funcționarea pieței financiare generice;

(OP3) elaborarea modelului autopoietic al pieței financiare

Relevanța în cadrul proiectului: acest obiectiv se referă la principala inovație conceptuală a proiectului și anume la propunerea unui model autopoietic al pieței financiare (un asemenea model, evident, nu este propus în acest moment în literatura de specialitate – pentru cazul firmei economice există propunerea lui Sidney Winter și Richard Nelson, iar pentru sociologie, există modelul propus de Niklas Luhmann)

(OP4) elaborarea modelului (logic și cantitativ) al prețului natural (auto-sustenabil) pe piața fin.

Relevanța în cadrul proiectului: se referă la derivarea prețului natural (sau sustenabil) al pieței financiare, pe baza condiției matematice de sustenabilitate, nu pe cea de optimalitate (extremizare), folosind modelul co-evolutiv al pieței financiare

II. Obiective conexe (derivate)

a. de natură conceptuală

(OC1) formularea unei opinii fundamentate privind științificitatea (adică testabilitatea factuală, în sensul lui Popper) a ipotezei standard EMH (problema este abordată, relativ disparat, în literatura);

b. de natură metodologică

(OC2) formularea unei opinii fundamentate privind posibilitatea utilizării ecuațiilor de tip Lotka-Voltera (pradă-prădător) în modelarea co-evoluției „tripartite”: informație-preț-preferință pe piața financiară (sporadic, în ipoteza AMH, problema este atinsă);

c. de natură instrumentală

(OC3) formularea unei opinii fundamentate privind posibilitatea utilizării matematicii intervalelor (nu a matematicii discrete – matematica intervalelor menține continuitatea, deci se situează în mulțimea numerelor reale) în formalismul cerut de modelul co-evolutiv, respectiv de ipoteza autopoietică a pieței financiare (o asemenea abordare nu există în literatura de specialitate).

III. Obiective de follow-up

(OF1) scrierea/publicarea a minim șase articole (zona roșie si galbena, reviste WoS) (OF2) elaborarea draft-ului unui grant de cercetare aplicabil pentru finanțare națională sau internationala.